21 stycznia 2006

3/2

Drzwi otwarła dziewczyna w wieku Basi, moze troche starsza, ubrana w dzinsy i… no własnie. Dziewczyna miała na sobie podkoszulek Pawła( jego ulubiony zreszta). Basie wmurowało. Z łazienki dał sie słyszec głos Pawła

- Monika kto to?

Basia nie czekała na odpowiedz tylko zbiegła ze schodów i pobiegła do auta. Pojechala do Adama nie zwazajac na to ze zepsuje mu randke. Zapłakana dzwoniła do drzwi. Kiedy w koncu Iza otworzyła Basia weszła i przytuliła sie do Adama. Iza poszła do kuchni zrobic kawy i przyniosła tabletki uspokajace.

- masz Basiu, wez to a potem nam opowiesz co sie stało- Adam

- ttto wszystko przez ciebiee- Basia- ty mi kazałes isc do niego!!!

- Basiu uspokoj sie. Co sie stało?- Iza- chodz idziemy do łazienki i wszystko mi opowiesz, dobrze?

Adam usiadł na kanapie i cierpliwie czekał. W koncu po 30 minutach obydwie panie wyszły. Basia juz była spokojna i z nowym makijazem. Usiadła w wielkim fotelu i skuliła sie w nim.

- to dowiem sie wreszcie co sie stało?- Adam

poszłam do Pawła zaprosic go do kina tak jak mowiłes- Basia- tylko czasem takie niespodzianki nie sa dobre

- a co sie stało?- Adam

- Paweł ma inna dziewczyne- Iza

- zaraz zaraz, jak to ma inna?- Adam

- no normalnie, widocznie woli brunetki od blondynek- Basia

- rozmawiałas z nim?- Adam

- nie- burkneła Basia- i nie mam takiego zamiaru!

- Basiu ale to trzeba wyjasnic jakos- Adam

- a co tu jest do

- Basiu!! – Adam

- i nie Basiuj mi bo to wszystko przez ciebie!!- krzykneła Basia

Iza starała sie byc powazna ale dla pewnosci wyszła do kuchni. Adam podazył za nia.

- Iza pomocy!- Adam

- no komisarzu namieszałes to sam sie ratuj- Iza- zachowaj sie jak odpowiedzialny tatus

- odpowiedzialny tatus tak?- Adam zrobił ironiczna mine i pocałował mocno Ize. Kiedy oboje weszli do pokoju Basia spała skulona na fotelu. Adam wział ja rece i przeniósł do łozka. Iza pozegnała sie i poszła a Adam rozłozył sie na kanapie( bardzo niewygodnej).

Nastepnego dnia kolo 7 rano Basia budzi sie zdziwiona.

- no jak tam sie spalo- Adam- chcesz kawe czy kakao do jajecznicy na sniadanie?

- a masz jakis jogurt?- Basia

- nie, masz zjesc porzadne sniadanie. Potem zawioze cie do domu,zrobisz ze soba porzadek i do pracy- Adam

- ja nie chce- Basia

- czego nie chcesz? Sniadania?- Adam

- on tam bedzie – Basia

- Baska wstawaj i to szybko!! Nie marudz bo dostaniesz w tyłek!!- Adam – do łazienki marsz a za 5 minut sniadanie!

15 minut pozniej Basia i Adam zjedli sniadanko.

- Basiu posluchaj, musicie to sobie wyjasnic- Adam- jezeli ci na nim zalezy to porozmawiajcie. Moze to tylko jakies nieporozumienie

- Adam prosze cie, no.. jakie nieporozumienie co?- Basia- widziałam ja!

- ja tez widziałem Ize i jakiegos faceta i myslałem Bóg wie co a okazalo sie supełnie co innego- Adam

- i ty go jeszcze bronisz?- Basia

- nie bronie go tylko chce zebys z nim porozmawiała- Adam

-czyli go bronisz! ta meska solidarnosc- Basia- pojde juz , pod domem mam samochód. Spotkamy sie na komendzie. Czesc

- czesc- Adam
Gdy Basia dojechała na komende było juz po 9 . Adam i Paweł pojechali do operatora wyjasnic sprawe z tajemniczym numerem. Szczepan obserwował dom porwanej pani notariusz. Basia usiadła przy biurku i zagłebiła sie w czytanie raportów oraz jeszcze raz przejrzała rachunki z banku.

W samochodzie Adam ukradkiem spogladal na Pawła. W koncu nie wytrzymał

- to co to za dziewczyna byla wczoraj u ciebie?- Adam

- a skad wiesz? – Paweł

- skad wiem to wiem- Adam

- to Monika, pielegniarka – Paweł

- pielegniarka??- Adam

Paweł spojrzał na komisarza i opowiedział historie swojego zycia. Zawada po usłyszeniu opowiesci zadumal sie. Zrozumiał wszystko.

- musisz jej to wyjasnic- Adam

- Basi? To ona była wczoraj?- Paweł

- mhm- Adam- i nie musze ci mowic co sobie pomyslała

- o kurcze, dzieki ze mi powiedziałes- Paweł

- nie ma sprawy, od czego ma sie przyjaciół- Adam- no co sie tak dziwisz?

- aa nic. Jakos na poczatku byłes inny- Paweł

- wiesz jak to jest z ludzmi. Trzeba dobrze poznac człowieka zanim mu sie zaufa a to w naszej pracy jest najwazniejsze- Adam

- no a ja tez nie byłem bez winy. Gdyby Basi sie wtedy cos stało to nigdy bym sobie tego nie wybaczył- Paweł

- Basia wtedy troche zawiniła a i mnie poniosło. Ale ten psychol był zdolny do wszystkiego( opowiadanie ” Na wolnosci”)- Adam

Wrócili na komende. Paweł podszedł do Basi ta jednak nie zwracała na niego uwagi. Paweł spojrzał na komisarza w poszukiwaniu wsparcia. Zawada usmiechnał sie i skierował sie do swojego biura.

- Basiu chciałem ci cos wyjasnic- Paweł

- ale nie musisz, ja nic nie chce wiedziec i wszystko rozumiem- odpowiedziała Basia z sarkazmem

- Basiu daj mi szanse- Paweł – to nie jest tak jak myslisz

- Paweł falstart- skwitował Adam- Basiu czego sie dowiedziałas?

- od czasu znikniecia ofiary czyli 3 dni temu z jej konta pobrano 30 tysiecy złoty z róznych bankomatów. Bank zablokował ta karte i gdyby chcieli podjac gotówke to dopadniemy ich- Basia

- no a my nic nie ustalilismy. To komórka na karte i ostatnio nie była uzywana- Paweł

- a Szczepan sie nie odzywa- Adam

- był tu jakies pół godziny temu, pod domem zostawił zmiennika. Mowił że ten jej sasiad co chwile gdzies wydzwania i wychodzi do piwnicy- Basia

- a gdzie jest teraz Szczepan?- Paweł

- pojechal do meliny tego złodzieja co mnie okradł- Basia- przesłuchałam go i miałam racje ze z porwaniem nie miał nic wspolnego.

- super Basiu- Adam- moze ja was zostawie i sobie pogadacie co Basiu?

- o czym?- słodko zapytała Basia

- Basiu rano cos ci mowiłem i wydaje mi sie ze powinnac wysluchac Pawła- Adam

- no widze ze go nadal bronisz- Basia

- Basiu ja wiem co jest grane i mowie ci ze macie pogadac- Adam- to rozkaz podkomisarz Storosz!

Zawada chciał juz wyjsc gdy nagle wydarzenia ruszyły lawina. Wpadł Szczepan i zadzwoniły telefony Zawady i Pawła

- Monika co sie stało?- Paweł- zaraz bedę!!

- Zawada, w którym? Dobra zaraz jedziemy!!

- panie komisarzu!! Mamy ich!! Sa przy bankomacie na Równoległej!! Wysłałem juz chlopaków a sasiad ukrywa w piwnicy zwłoki tej notariuszki!- Szczepan

- Paweł jedz do domu , Basia pomozesz mu- Adam

- ale…- Basia

nie ma zadnego ale!- Adam- Szczepan jedziemy! Masz okazje pojechac jak szatan!!

- kurka panie komisarzu z przyjemnoscia!- Szczepan

- Basiu chodz ,wyjasnie ci wszystko na miejscu- Paweł- szybko!!

cdn !!

12 komentarzy:

  1. napisane przez OnetAstra14id
    około 6 lata temu
    Powiem tak: Notka naprawdę super i świetnie to wykombinowałaś. Ale muszę powiedzieć coś jeszcze. Nie za bardzo przepadam za tym Pawłem. Może dlatego że go nie znam. Ale mimo wszystko nie przypadł mi do gustu. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jego i naszej Basi. Ale to tylko moja opinia! Nie musisz się nią przejmować tylko pisać dalej wg swojego uznania. Chciałam napisać to co myślę i co sądzę, zamaiast komentarza typu”super, pisz dalej” bo moim zdaniem to nic nie wyjasnia i nie mozna dowiedziec sie czy danej osobie się podoba czy nie. Więc nie martw się moją opinią i nie bierz jej do serca. Dobra, mam nadzieję że się nie gniewasz i nie zrozumiesz tego źle.:D Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy. :*

    OdpowiedzUsuń
  2. napisane przez ~kryminalna90@vp.pl
    około 6 lata temu
    Sorry. Notka extra! Ale jedno duże zastrzezenie! Dlaczego sie tak uczepiłas tego Pawła? Może ja go za dobrze nie znam, ale nie podoba mi sie ta postac! Wymysl jakiegos innego gościa dla naszej basieński! Wybacz ale ja mam tkie zdanie w tej sprawie! I jeszcze prosze Cie napisz jeszcze jedna notke dzis!

    OdpowiedzUsuń
  3. napisane przez ~Krimis
    około 6 lata temu
    Byłam blisko, wiedziałam że Baśka zobaczy jakąś babkę tylko co do ubioru się nieco pomyliłam. Szczerze to też nie zabardzo mi się podoba osoba Pawła, ale to jest twoje wyobrażenie. Ja i tak uważam, że opowiadanka są fajne i będę je czytać z tą postacią czy bez niej. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. napisane przez ~dropsik
    około 6 lata temu
    masz świetnego bloga! naprawdę super opowiadanka! świetne! dzięki za dodanie do linków(kryminalne-histryjki) ja dzisiaj dodam Twój! pozdrawiam!!!:*:)

    OdpowiedzUsuń
  5. napisane przez ~Karola
    około 6 lata temu
    Notka fajna super że powróciłaś !!! Komcie są najwazniejsze więc dam ci duuużol :)Pozdrowienia papa

    OdpowiedzUsuń
  6. napisane przez ~Astra14
    około 6 lata temu
    Ciekawe po co mieli jechać do domu Pawła?….mhm no ale tego to ja się dowiem już z kolejnej notki, prawda? czekam i Pozdrawiam :* papa

    OdpowiedzUsuń
  7. napisane przez ~kryminalna90@vp.pl
    około 6 lata temu
    rany alice_b Twoje opowiadania sa zabójcze! ale do Pawła i tak mnie nie przekonałas no nic próboj dalej mam wstręt do wszytkich Pawłów!

    OdpowiedzUsuń
  8. napisane przez ~vanilla
    około 6 lata temu
    Nocia jak zwykle świetna!! Dzięki za mobilizującego komenta :*:*:* jak byś miała ochotkę pogadać to mój numet gg 2725283

    OdpowiedzUsuń
  9. napisane przez ~Basiula =]
    około 6 lata temu
    No i ja się dołanczam i masz 7. Niestety dalej nie umię tak dobrez pisać to już mi zajmuje sporo czasu. Fajne opowiadanko. papa

    OdpowiedzUsuń
  10. napisane przez ~Marcia
    około 6 lata temu
    nio i alice jak zawsze super przyzwyczailam sie juz do tego ze piszesz wysmienicie nie bede pisala co do watkow osobistych bo chyba znasz moje zdanie ty masz swoje ja mam swoje i gra gitara:POby tak dalej a bedzie zarabiscie Pozdrawiam i Caluje papa:*

    OdpowiedzUsuń
  11. napisane przez ~kryminalna-aska
    około 6 lata temu
    czesc. u mnie nareszcie cos nowego. dzisiaj nowa notka

    OdpowiedzUsuń
  12. napisane przez ~Karola
    około 6 lata temu
    Siemka ! U mnie nowa notka Zapraszam http://www.kryminalni-karoli.blog.onet.pl ) < marzenia się spełniają !! ) jestem 11 )

    OdpowiedzUsuń

Komisarze dziękują za pomoc w rozwiązaniu sprawy :-))